„ Az egyik ember erre, a másik arra született.” (Epiktétosz)
Gyermekeink 6-7 éves koruktól kezdődően idejük legnagyobb részét iskolai keretek között töltik. Itt elsődlegesen a tanulásban elért eredményeik alapján értékelik, (nagyon sokszor rangsorolják őket). Így tehát érthető, hogy az iskolai siker, illetve kudarc formálja gyermekünk énképét, kihat a kompetencia érzésére, befolyásolja társas kapcsolatait, elősegítheti, vagy éppen akadályozhatja felnőttkori önmegvalósítását.
Egy komplex vizsgálat mindig figyelembe veszi a gyermek biológiai, pszichés és szociális helyzetét; feltérképezi a gyermek személyiségfejlődését esetlegesen hátráltató tényezőket, de meghatározza a támogató környezetben rejlő erőforrásokat is. A képességek konkrét vizsgálata a következő fő területeket érinti:
Ha az iskolai teljesítményproblémákat súlyosság szerint vizsgáljuk, azt tapasztaljuk, hogy az enyhébb tünetek hátterében - az ún. tanulási nehézség esetén - leggyakrabban nagyfokú pszichés terheltség (pl.: válás, költözés, testvér születése); serdülőkori életkrízis; iskolaváltás; részképesség gyengeség áll. A markánsabb illetve kezdetektől fennálló tünetek hátterében, organikus okokat is feltételezünk. Itt már a tanulási zavar (diszlexia, diszgráfia, figyelemzavar), rosszabb esetben, tanulásban akadályozottság gyanúja is felmerül.
A gyermekek többsége természetesen nem küzd a fenti nehézségekkel, de a részképességek fejlettsége és az érdeklődés területén nagyon változatos képet mutat. Esélyeik javítása és lelki egészségük megőrzése érdekében ezért képességeik vizsgálatával és célirányos fejlesztésével időben foglalkozni kell.
Mikor és kiknek ajánljuk képességvizsgálatainkat?
Amennyiben a fentiekről konzultálni szeretne, kérjük, egyeztessen velünk időpontot a kapcsolat rovatban megadott telefonszámon vagy elektronikus levélben.